av Jerka126 » 2010-06-13, 21.38.27
Jag har enbart bytt bränslefilter men jag har även bokat tid för att byta ett rör som går mellan pumparna. Men det är ändå något konstigt med just bränslesidan. Ifjol var bilen väldigt segstartad både kall som varm. Nästan som värst när den var varm och då kom även en svart puff ifrån avagsröret vid start. Jag gjorde ingenting åt detta eftersom mitt larm strulade så bilen rullade ca 150 mil ifjol och ställdes sedan av. Det var även problem med motorgången av samma symtom som nu och därför byttes tändkablarna. I år har driftstörningar kommit och gått. När jag körde och skulle montera ur larmet så gick bilen fruktansvärt illa, tanken var halvfull med nästan 1 år gammal bensin så jag trodde att det berodde på det. En bränslesystemsrengöring hälldes på i samband med tankning och bilen gick sedan okej en hel vecka. Sedan började den strula precis innan besiktningen och då tankade jag igen, startade upp och problemet var borta. Bilen gick perfekt hela vägen till bilprovningen och även under provningen. Inga anmärkningar alls, inte på avgasvärdena heller. Jag varnade ändå besiktningsmannen att den kunde bli orolig i motorgången men ingenting hände, körde sedan några dagar och sen började det igen. Och sedan har det fortsatt, men nu tycker jag att den går sämre o sämre. Samtidigt så skulle jag kanske köra tanken nästan helt tom och sedan tanka på nytt. Det står kanske mycket smuts och kondens i tanken eller kanske har jag fått skit i någon spridare. Jag har ju inte kört mer än drygt 300 mil på två år. Bilen är inte längre svårstartad heller, den tar direkt både varm som kall trots att den misständer som den gör.