Byte tätning av ventilstyrning

Här diskuterar vi 107 modeller.
280SL,350SL,450SL,500SL

Byte tätning av ventilstyrning

UNREAD_POSTav Lars N » 2017-08-15, 09.16.17

Hej.
Jag har en 450 SL -74 som drar olja och blåryker. Kompressionen är bra och lika på alla cylindrar och jag tror det är ventilstyrningar eller styrningstätningar som är problemet.
För att börja med det billigare funderar jag på att byta tätningarna, hjälper inte det får jag riva topparna.
Är det någon som vet ifall man kan ta bort kamaxlarna utan att få andra problem med toppen/topplockspackningen, det blir ju bara 4 bultar kvar som håller toppen under arbetet.
/Lars
Lars N
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-08-04, 16.51.23

Re: Byte tätning av ventilstyrning

UNREAD_POSTav Matte350slc » 2017-08-21, 13.50.46

Har du kommit så långt så riv av topparna och by styrningarna, det är dom som är problemet, du kan ju byta tätningarna och sälja fort som f n, innan blåröken är tebax.
Matte350slc
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2017-05-13, 13.33.24


Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster