av AmeliaW109 » 2022-04-12, 20.26.46
En av mina S124 har i många år gått på saltade vägar. Årgång 1996, miltal ungefär 40.000.
När jag nu skulle byta till nya framflyglar fick jag en del obehagliga överraskningar...
Runt de ställen där innerskärmarna (plast) är fästade i hjulhusens plåt fanns ingen plåt kvar, bara lite underredsmassa och den för MB typiska plastmassan. Flera stora hål blev det, och åtskillig ny plåt fick jag svetsa på plats.
Detta är inte unikt för 124-modellerna, jag har sett liknande skador på den W123 jag pysslar med på fritiden.
Men alla ni ägare av W/S/C 124, håll uppsikt på plastinnerskärmarnas fästpunkter i främre hjulhusen. De är känsliga.
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)
Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)