claespeter skrev:Ja, är beteckningen 200 E så är det en insprutningsmotor (om det är originalmotorn).
Själv skulle jag kolla oljetrycket: Ligger det på 3 bar med varm motor och vid normalt motorvarv, 2000 varv? Det är OK att trycket sjunker ner mot 0,5-1,0 bar på tomgång, men det måste öka så fort du trycker på gaspedalen.
Är karossen i bra skick skulle jag ge upp till 8-10.000 kr, men inte mer. 43.000 mil är trots allt ganska mycket.
Lycka till!
sl500 skrev:det största problemet med alla 200 är den
beryktade tändmodulen mitt råd köp vilken w124 som helst men försök undvika
200e och 300-24 med sitt toppackningsproblem
osla skrev:om jag ar du så skulle jag kolla på dieslarna istället, går billigare och där är det problemfritt, bara tanka och köra. verkar vara mycke mer bekymmer med bensinarna överlag tycker jag. vet en som fick byta toppackning på sin 300 e 12 ventilare efter 20 tusenmil. och många av bensinarna jag iaf sett och hört brukar gå lurigt vid start när dom är varma. med dieslarna så kör du problemfritt och du får även behålla körkortet livet ut
claespeter skrev:De två-ventilade bensinmodellerna fram till -93 är kända för att ha få problem. Hur det är med tändmodulerna känner jag dock inte till. En 300 före -93 anses av många som urstark. Personligen tror jag att det säkraste du kan göra är att köpa en två-ventilare. Dieslarna är ju mer tåliga än bensinarna, men även bensinarna är bra bilar.
sl500 skrev:sl500 skrev:
det största problemet med alla 200 är den
beryktade tändmodulen mitt råd köp vilken w124 som helst men försök undvika
200e och 300-24 med sitt toppackningsproblem
Ahaa.. Har 200E också problem med sin topppackning?...
läs innantill
osla skrev:för 2000 kr så är de inte mycke att bry sig om. köp och kör tills den rasar och dieselkonvertera eller sälj
Kardan skrev:osla skrev:för 2000 kr så är de inte mycke att bry sig om. köp och kör tills den rasar och dieselkonvertera eller sälj
Jo dieselkonverta funderar jag fan på å göre. Ska läsa på lite om det se vad som ska göras osv.
sl500 skrev:Kardan skrev:osla skrev:för 2000 kr så är de inte mycke att bry sig om. köp och kör tills den rasar och dieselkonvertera eller sälj
Jo dieselkonverta funderar jag fan på å göre. Ska läsa på lite om det se vad som ska göras osv.
lägg till ngn tusenlapp så slipper du tänka på att dieselkonventera.
s-124-250-d-95-a-automat-t3960.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster