Min står i kallgarage, dock väl isolerat.
Påkopplad citek laddare, OCH en mojj frun Jula som skickar ut ultraljudsvågor mot mössen.
Sen efter ett tag så brukar jag få för mig, typ i december, att det nog är dumt att den står på däcken, så då ställer jag upp den på pallbockar. Brukar sammanfalla med att nu jä..r får det bli vår, vill mecka lite med bilen.
Fick 2 råd av MB Verkstan i Linköping
1. Kör med bilen, den tål regn, skit, damm mm
2. Ha underhållsladdare på hela vintern
Den tål inte finåka 5 dagar på sommaren i fullt solsken.
Ställer på den i April, kör till och från jobbet, tjänstebilen går endast vid jobbresor, sen är det SL som gäller.
Nu är ju tusen+ mil ingen bedrift med en dylik bil, men personligen är det vad jag tror den behöver. Kolla Sylwe, kör hela tiden.
Det som är dyrt är när det elektriska fallerar, därav ett bra batteri med bra laddare, resten fixar milen
Känslan av en SL i gott skick på Autobahn = eufori = vet att jag är tokig men vi drar i Juni igen
//Peter