In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Hej! Är det någon på detta eminenta forum som vet vilka plåtfälgar som passar på en 300e-24 92. Jag fick med 4st när jag köpte bilen men de passar såklart inte. Så nu måste jag köpa till vinterhjulen.
Tror inte att det satt plåtfälgar på dessa modeller. Hittar du inga som passar så får du kanske prova att ha sk spacers. På min 300 TE-24 så fastnade alla fälgar i bromsoket då det va fyrkolvsok på den bilen.(Krångel) Tror att et va 35 på alufälgarna till den bilen. Nu sitter dom fälgarna på min 300E-90. Men om du är snäll och vill veta ET på dom så kan jag ta bort ett hjul och kolla detta. Säg till i så fall så gör jag en kontroll. Mvh Stjärnskådarn
Nu har jag varit ute o provat och fick klart för mig att dessa passade så klart inte heller! Så innan jag får totalt psykbryt på denna bil så får det helt enkelt bli dubbdäck på orginal alu fälgar som sitter på nu!
Hej. Prova W210:ans 16 tummare. Har dessa på min 300TE-24 -92. Passar perfekt till både sommar och vinterdäck. De 16 tums sk Avantgardefälgarna är skitsnugga på W124:an. Mvh Tomas
Har du ngn aning om ET på dessa Har hittat 4 st alu med ET 35 som stjärnskådarn sa att han trodde skulle passa! Killen vill ha en tusenlapp o det kan det ju vara värt att få på vinterpuckarna