av swampmonkey » 2014-03-19, 22.59.23
aldrig kört med "limmad damask" själv, även fast det var nära i en tid av nöd...
fick dock ett bra tips gällande montering, det lät väldigt vettigt iaf...
torka av den gamla damasken och gör rent riktigt ordentligt, på utgående axel, damask och alltihopa. limma ihop den nya damasken när den gamla fortfarande sitter kvar, därmed slipper du få in fett på limmytor och har större chans att faktiskt få det bra och tätt...
när den väl är limmad och klar, drar du den 'utåt' på axeln, tar av den gamla damasken, och trär sedan på den nya efter att ha lagt på nytt fett...
här är det viktigt att axeln är ren, annars kommer du dra med massa skit in när du drar in den nya damasken på plats.
--
kanhända att det står på instruktionen från mekonomen mm, men tänkte jag nämner det i vilket fall.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com