Kölis skrev:Det är säkerligen betydligt billigare att köpa dom i USA än i Sverige, men kan även vara billigt från Tyskland då det inte blir tull på det hela.
Köp rätt insprutare som är för din bil och inget universalskit som passar dåligt och suger tjyvluft mm. Jag har sett universal och after marcet till tex Corvette och det är enbart skitgrejer som inte fungerar.
8ballsten skrev:Hej,
jag misstänker att spridarna ger för mycket soppa
Sten
2955
Jörgen skrev:8ballsten skrev:Hej,
jag misstänker att spridarna ger för mycket soppa
Sten
2955
Hej Sten
Har du kollat spridarbilden samt att dom inte läckar, - likaså trycket som skall vara 2,0 bar (+ 0,1).
Om du tester spridarna, - kom ihåg att inte testa med 12 Volt.
Iövrigt är det som Kölis redan har skrivit. Köp endast original Bosch-spridare som är avsedd till denna motortyp.
Jörgen skrev:Hej Sten
Om det är första generationens spridare, kan det nog vara bra att byta, då dom har hållit 20000 mil.
Mina höll ca. 11000 mil och då havererade dom en efter en. När två hade lagd av blev alla utbytt.
Betr. bränslepumpen betyder det inte att den är slut eller nästan slut. Jag hade en pump som började leva livet efter ca. 15000 mil, speciellt på sommarn. När jag då hade tankat fullt (kall bensin) var den tyst. Pumpen höll även efter jag hade såld bilen och då hade den gått ca. 24000 mil.
Jag tycker mer att du skall ta en titt på bränsleslangarna runt pumpen och tanken. Dom har säkert fått en del torrsprickor m.m. Köp endast originala bränsleslangar.
Jörgen skrev:Hej Sten
Om det är första generationens spridare, kan det nog vara bra att byta, då dom har hållit 20000 mil.
Mina höll ca. 11000 mil och då havererade dom en efter en. När två hade lagd av blev alla utbytt.
Betr. bränslepumpen betyder det inte att den är slut eller nästan slut. Jag hade en pump som började leva livet efter ca. 15000 mil, speciellt på sommarn. När jag då hade tankat fullt (kall bensin) var den tyst. Pumpen höll även efter jag hade såld bilen och då hade den gått ca. 24000 mil.
Jag tycker mer att du skall ta en titt på bränsleslangarna runt pumpen och tanken. Dom har säkert fått en del torrsprickor m.m. Köp endast originala bränsleslangar.
celberg skrev:Jörgen skrev:Hej Sten
Lustigt att du tar upp det just nu, Jörgen.
När jag kom till garaget i dag kände jag direkt bensinlukt och valde att inte tända alla tio lysrör utan öppnade så mycket portar och dörrar som finns i byggnaden. Cirka fem-sex kvadratmeter av golvet var blött av bensin. Jag lokaliserade läckan till returledningen, den slangbit som är mellan returröret och tanken. Den var helt uppmurken! Jag uppskattar att jag hade ca 30 liter i tanken när jag lämnade bilen efter en ljuvlig tur i måndags kväll. Jag använde bränslepumpen för att tömma tanken
men det var nog inte mer än högst 15 liter kvar, resten hade läckt ut på golvet.
Det som förvånar mig är att däcken som naturligtvis fick stå ungefär 36 timmar i bensin inte stod pall för det, mönstret var nästan helt ihopsmält på ena bakdäcket och det andra däcket var på väg åt samma håll. Jag trodde att det var bättre kvalitet på dem än så.
Tur i oturen är ju att det hände mig nu och inte på fredag när jag är på väg till Skövde! Nu gäller det bara att ordna däckfrågan, jag har ju bara morgondagen på mig att ordna två st 205/70-14, det är ju inget nån däckfirma har så gott om på lager precis...
Kölis skrev:Fattas de nedre tätningarna vilka är de som tätar mot läckage så suger självklart motorn tjyvluft, de övre är mer än tätning mot damm och skit, som på en framgaffel på en motorcykel.
Bosch tändstiften är bra, några av de bästa, trots att de är de billigaste.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster