450-slc

Här diskuterar vi 107 modeller.
280SL,350SL,450SL,500SL

450-slc

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 16.14.25

hej som ny medlem vill jag be om hjälp med min v-8 som inte vill starta igår fanns det gnista till stiften startade när jag hällde bensin i insuget men då gick inte bensin pumpen idag ingen ström till fördelaren som nybliven ägare undrar jag vad som spökar tacksam för hjälp
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450-per

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-21, 18.30.54

Hej Per
om pumpen inte vill gå in gång kontrollera om det finns kontakt vid anslutningarna. Om det inte finns ström vid vid pumpen kontrollera säkringen till bränslepumpen ,om säkringen är okej kontrollera då reläet. Vilken årsmodell har du styrdonen är lite olika beroende på årsmodell, läs gärna igenom på forumet MB 350 SL -73 där har vi hjälpt Gunnar att få sin att fungera , en felaktig tändspole var orsaken
MVH Sone :P
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450 slc

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 19.33.48

hej sone tack för ditt svar bränslepump går igång när jag slår på tädning men sen händer inget som jag beskrev har bytat alla säkringar passagerarsida säkringsdosa vet ej var säkringar i övrigt sitter i går gick bilen igång och höll sig igång när jag hällde i bensin i insuget i dag ingen gnista har hårdstuderat gunnars sida om hans problem och därför bytt stift kotroll brytaravstånd kontakter mmvore tacksam om du kan säga var säkring till pumpen sitter och finns det något relä till pumpen har hört att det kan vara dålig kontakt där och varför ingen gnista i dag? har ej mig veterligt något som har med det att göra bilen är 450-scl-1974 tack på förhand
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450 slc

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 19.36.21

hej sone tack för ditt svar bränslepump går igång när jag slår på tädning men sen händer inget som jag beskrev har bytat alla säkringar passagerarsida säkringsdosa vet ej var säkringar i övrigt sitter i går gick bilen igång och höll sig igång när jag hällde i bensin i insuget i dag ingen gnista har hårdstuderat gunnars sida om hans problem och därför bytt stift kotroll brytaravstånd kontakter mmvore tacksam om du kan säga var säkring till pumpen sitter och finns det något relä till pumpen har hört att det kan vara dålig kontakt där och varför ingen gnista i dag? har ej mig veterligt något som har med det att göra bilen är 450-scl-1974 tack på förhand
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450-slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-21, 20.40.28

Hej Per
om bränslepumpen går igång när du slår på tändningen bör det inte vara något fel på säkringen, men däremot kan det vara fel på bränsletillförseln , har du möjlighet att kolla bränsletrycket , kolla enl gunnars sida , vi får börja med detta, du måste ha bränsletryck innan vi går på tändningen
MVH Sone
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450-per

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 20.53.30

hej sone tack för ditt svar jag skall försöka med koll av bränsle tryck när jag lossat bränsleslangen vid insuget är det bra tryck men hur mycket får jag kolla med din metod att mäta vad tror du om min teori om reläet till pumpen ?och var sitter det så jag kan se om det har ordentlig kontakt det blir ju tryck från början men när jag vrider till startläge är det väldigt dåligt tryck tack än en gång mvh per
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450-per

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 20.54.44

hej sone tack för ditt svar jag skall försöka med koll av bränsle tryck när jag lossat bränsleslangen vid insuget är det bra tryck men hur mycket får jag kolla med din metod att mäta vad tror du om min teori om reläet till pumpen ?och var sitter det så jag kan se om det har ordentlig kontakt det blir ju tryck från början men när jag vrider till startläge är det väldigt dåligt tryck tack än en gång mvh per
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450-per

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 20.55.15

hej sone tack för ditt svar jag skall försöka med koll av bränsle tryck när jag lossat bränsleslangen vid insuget är det bra tryck men hur mycket får jag kolla med din metod att mäta vad tror du om min teori om reläet till pumpen ?och var sitter det så jag kan se om det har ordentlig kontakt det blir ju tryck från början men när jag vrider till startläge är det väldigt dåligt tryck tack än en gång mvh per
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450-slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-21, 21.12.25

Hej Per
jag förstår inte riktigt vad du menar med att du har tryck vid insuget, du har väl insprutningsmunstycken det är där du ska ha tryck
2,1 bar.
MVH Sone
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450-per

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-21, 21.19.16

hej sony jag förklarade nog otydligt jag tog av bränsle slangen i början av insprutningsrören hoppas du förstår mvh per
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450 slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-21, 23.06.51

Hej igen Pär
det är viktigt att du kollar bränsletrycket , för att utesluta bränslepumpras eller reläfel eller returledningsfel, konstant 2,1 kilo ska det vara
Sone

:)
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450-slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-22, 00.25.48

Hej Per
det behövs lite mer information om bilen, har du köpt den nu, eller du har haft sen tidigare, har du kört med den förra säsongen gick den riktigt då,eller hur uppstod felet ,det verkar mystikt att du har fel på både bensintillförseln och tändningen samtidigt,det är två skilda system,
mvh Sone
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450-per

UNREAD_POSTav 450-per » 2009-02-22, 14.59.33

hej sone jag köpte bilen nyligen och förra ägaren körde bilen problem fritt efter ett vekstadsbesök där det var glapp vid bensin pumpen och en kabel på batteriets pluspol var den går till kan man inte följa går in ikabel stammen har gjort rent i fördelare igen och ställt brytare på 0.30 så nu tänder han och går en stund när jag häller bensin i insuget går illa och smäller har tagit av bränsle slang vid spridare och kopplat en annantill en burk bra tryck kan knappt hålla emot med fingret skall försöka få tag i en mätare i morgon så jag vet exakt vad trycket är mvh per
450-per
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2009-02-20, 22.05.43

450 -slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-22, 20.03.28

Hej Per
Den extra kabeln som är kopplad till pluspolen på batteriet går till bränslesystemet kolla denna noga så där är kontakt, där brukar det bli oxidering, när du vrider på tändningen ska du höra ett kort surrande ljud det är bensinpumpen som går en liten stund ,då har du iallafall ström till bensinpumpen. du måste kolla att du har rätt tryck framför spridarna , har du det så får du kolla att spridarna öppnar ,läs på gunnars sida hur du enklast gör, behöver du ett elektriskt kopplingschema till din bil så har jag det , maila mig din adress så skickar jag ett kopplingschema på snigelposten.

MVH Sone
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

450-slc

UNREAD_POSTav sone » 2009-02-24, 18.56.26

Hej Per
Jag förstår med ditt mail att du inte hör att insprutarna tickar , har du ett bensintryck på 2,3 kg så ska bilen starta , när du hittat felet kan du skruva ner trycket till 2,1 kg det räcker så, men ditt problem är tydligen att insprutarna inte öppnar , för det första ska du kolla inpulsgivaren som sitter nederst på strömfördelaren , lossa den och tag bort och rengör dessa kontakter brukar vara igensatta med olja o smuts, denna inpulsgivare får inpuls från nockar på axeln till strömfördelaren, som i sin tur ger inpuls till elektrondonet som sitter bakom handskfacket , mät inpulsgivaren när den är borta om du får kontakt när brytaren sluter. det finns två sorters inpulsgivare en med en kabelbit till ett kontaktdon, den andra sorten sitter kontaktdonet inne vid strömfödelaren, fungerar på samma sätt båda, kan vara lite pilligt att lossna de två skruvarna bakom ströfördelaren utan att vrida på strömfördelaren men det går , ändra helst inte på strömfördelaren det ger bara mer jobb med tändinställning. kolla kabeln fram till elektrondonet ,samt anslutningen vid elektrondonet
vi hörs
MVH Sone
Användarvisningsbild
sone
 
Inlägg: 331
Blev medlem: 2007-06-14, 20.34.31

Nästa

Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst