Hej Per
Nu har vi löst problemet med din bil, jag skriver detta så andra förstår hur lurigt det kan vara med en V8 som inte går riktigt, för det första hade du inpulsgivaren på en Bosch verkstad och lödade om den , nu trodde vi att problemet var löst ,men den gick fortfarande inte att starta, jag åkte till Per och konstaterade att insprutare 3-6 och 4-8 öppnade inte, jag provade ett annat elektrondon som jag hade med mig, men icke, den gick fortfarande inte , vi skiftade kablar till insprutarna då öppnade de, alltså inte något fel på insprutarna , då var det bara inpulsgivaren kvar, vi skruvade bort den , jag tog den med hem och testade den i min provbänk, där var felet, två av klackarna på brytarna var så slitna att de öppnade inte, kontakt hela tiden , jag hade en fungerande begagnad inpulsgivare som Per köpte , ( en ny kostar över 8000:-) nu startar bilen och går på alla 8 cylindrarna , det är inte alltid det hjälper att en Bosch verkstad löder om kablar,man måste prova att det funkar också, Per blev glad som en speleman ,och jag också att vi kunde lösa problemet, nu har Per lite annat småfix att göra med bilen sen ska den besiktigas sen går den många mil till
MVH Sone