av swampmonkey » 2018-05-10, 15.42.37
hej
Jag är inte kunnig kring hur det där öppna/stänga fönster från nyckeln fungerar.
Men förutsätter att du har ett sådant system?
Vad gäller märkesverkstad och deras förmåga att hitta fel så tror jag inte speciellt mycket på det, kan vara värt ett försök, men hittar man inte rätt verkstad brukar det mest vara "ööh, vi får fram att du har en felkod" och byter precis allt som kan ha med det att göra, fastän felet är någon annanstans.
Det kan vara värt ett försök, men se gärna till att ha lite koll på vad de faktiskt byter isåfall.
Är inte säker på att det där systemet är av sorten som går att felsöka med dator heller.
BMW här i Göteborg bytte ut alla högtalare (mängder med högtalare i en ljudmässigt fullutrustad bil från 2012) åt en bekant, det var nämligen så att radiostörningarna från förstärkaren/stereon så var det första steget. och byter man förstärkare så ville man även byta högtalarna.
Tror det landade någonstans kring 30tusen för honom om jag minns rätt.
Högtalarna var givetvis slängda när vi senare samma dag åkte dit för att hämta dem
Vet någon om det är en extra givare i dörren för stänga/öppna rutor/lucka?
Med tanke på att centrallåset inte verkar aktiveras skulle jag gissa på att det är en separat givare.
Det första jag hade börjat med vore helt enkelt att ta av dörrsidan och undersöka lös/givare och är det en separat givare, helt enkelt kopplat ur den.
Är det så att denna eventuella givare har glappkontakt, så är det inte säkert att en felsökning med dator hade fått någon felkod på det heller.
Att ta loss en dörrsida är även en förhållandevis enkel procedur.
eventuellt finns det dokumentation någonstans om denna givare överhuvudtaget existerar.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com