Time skrev:Jag har nyss bytt generator i min 300D men nu laddar den inte igen, trots spritt ny generator.
Visserligen är generatorn en Fransk Delco men den borde ju hålla längre.
Frågan är om det finns något mellan generatorn och batteriet som kan ställa till med eländet ?
Laddlampan lyser inte utan allt bara blir svagt och det gjorde den heller inte innan jag bytte generator. Enligt mitt schema finns det inget emellan men det behöver ju inte vara riktigt. Är det någon säkring eller OVP eller nåt under huven man borde veta av innan jag reklamerar generatorn ?
Time skrev:Jag ska ta hem den idag och börja mäta, generatorn var en spritt ny Delco, ingen Kinakopia, det satt en likadan i tidigare. Jag mätte direkt när jag fick problem och hade då 11V på batterikontakterna så den laddade inget. Börjar med att kolla B+
Märkligt att de sätter i Grodätargrejor ? men trodde med viss erfarenhet från min Citroenperiod att det var bra generatorer.
Jag bor i Gävle/Sandviken och har svårt att hitta någon som begriper sig på Mercedes dieselsexa, den lokala verkstaden består av ett gäng f.d.Fordmekaniker som inte fixat något jag lämnat, vet någon var det finns en kompetent dieselmek inom något tiotal mil ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster