putta skrev:Har nu hunnit titta på alternativet med tanklocket men det hjälpte inte något.
Jag gjorde ett test igen då med att starta och låta den gå men efter 5min redan så sjönk tomgången från 800 till att pendla mellan 700 ner till 600 och så fortgick det tills bilen dog efter kanske 15 min den här gången men även oljetrycket höll på att pendla mellan 1-2 på mätaren samt att ekonomimätaren pendlade lite grann i början på skalan.
Skall inte ekonomimätaren ligga stabilt i nolläget i alla fall vid tomgång?
Letade fram reläna och det är fyra likadana så då undrar jag vilken som är vilken av dem eller iaf vilken som är till bränslepumpen?
Om man nu vet vilket relä det är och man byter den mot en ny eller hel skulle väl kunna vara ett alternativ för att kunna få reda på om det blir bättre.
Har ej hunnit under bilen ännu.
Tack för hjälpen jag får
OVP-reläet hade jag kikat på, sitter också bakom batteriet. Stort relä med en säkring uppe på. Prova och byt med ett annat begagnat om möjligt, annars brukar kunniga Mercedesverkstäder ha ett att prova med. Ett nytt kostar dryga tusenlappen sist jag kollade så man vill ju gärna vara säker. Dessa relän går också att löda om om man inte vill köpa nytt. Ibland räcker det med ny säkring (ovanligt).
Till sist - fördelarlock, rotor, o-ring, kolla skick och eventuell fukt där. Klassiskt problem. Kolla dessutom täckplattan som sitter bakom rotorn som är av samma material som fördelarlocket. En spricka där och det blir knas i kvadrat.
Sen finns det ju tomgångsmotor osv osv.