kanske någon vänlig själ kan vägleda eller tipsa mig om ett problem som har uppstått...
bilen startar kanon och går som den skall men efter ett antal sekunder så börjar tomgången att öka ...inte så att den rusar men ändå hörbart samt att när man har kört en längre tid så är den svår avstängd,den står liksom och hugger och vill inte stanna...får lägga i en växel och själv döda den
Om jag reglerar manuellt på klaffen för lufttillförseln så kan man styra tomgången till bra nivå men så fort jag släpper den så ökar tomgången igen och håller sig där....
Någon som vet vad felet kan vara eller hur jag felsöker.....tilläggas skall vara att jag fick byta förgasarflänsen för en tid sedan då den hade torkat och ta tjuvluft men efter det så gick den kanon igen men efter 2-3 veckor så kom det här felet med hög tomgång...kan det ha något samband...kan det ha hänt något övrigt då?
Förövrigt när man kör så går den jämnt och fint men man hör den höga tomgången och även ekonomimätaren ser bra ut när man står stilla om det kan vara något?
Hoppas någon kan hjälpa mig
//Peter
Hoppas någon kan hjälpa mig