BiffMeister skrev:Hej!
Har problem med min Mercedes Benz E 200 -92 som vägrar gå igång. Hjälp uppskattas!
Symptom:
Allt började lite smått med att den började bli lite svårstartad, när jag startade den gick den på ojämn tomgång och om jag la gaspådrag dog den direkt. Men om jag bara lät den gå på tomgång i 10sec så gick den normalt sen efter det. Körde med den i detta skicket i 2månader och sen en dag så bara dog den tvärt av precis som den fick soppa torsk.
Vad jag har gjort:
Jag körde in den i garaget o satte på värmen för att se om det var en ispropp, vilket inte var fallet. sprutade in startgas vilket den tände till på, men inget mer än så.
La mig under bilen och lyssna på bensinpumpen, de kämpade upp ett tryck segt för att sen bara klicka av precis som den inte orkade leverera mer tryck. Fick en ny bensinpump av gubben på skroten som han sa skulle leverera rätt tryck fast den va mindre i diameter runt om. Den gick inte igång ändå. Såg att 2 elkablar var avbitna av en gnagare som tydligen hade bott bak vid torpedväggen. Fick ihop dem och bilen startade fast bara om jag tryckte ner gasen direkt när den tänt till. inget problem om jag höll 3000varv och uppåt men när den gick ner på tomgång dog den direkt. Fick igång den ett par gånger sen var den död igen och gick bara på startmotorn igen.
Öppnade muttern där de 4 rören går från bränslefördelaren och in till spridarna, och det kom ingen bensin ut ur rören?
Kan det vara bensinpumpen som ger ut för dåligt tryck? Hur kollar jag trycket från bensinpumpen?
Nya pumpen: bosch 0580254960
Gamla(orginal): bosch 0580254942
Någon annan som har någon bra ide på vad som kan vara fel?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst