av Forsbom » 2012-10-21, 18.43.10
Jag har nyligen köpt en mercedes engligt rubriken. och jag besiktigade den med lite fel.
* Co-halt tomgång för hög
*hc-halt tomgång för hög
*Co-halt förhöjd tomgång för hög
så jag tänkte försöka fixa dessa problem. jag började med stift, olja och oljefilter, som var mer än välbehövligt. sedan var kablarna till LMM helt slut, sten hårda och trasiga höljen. så jag skarvade om den. skruvade åt lite saker som förra ägaren tydligen inte klarade av. och tänkte att bilen skulle gå som han ska. men icke. Nu så går bilen fin fint på tomgången ett tag, sedan helt plötsligt så börjar han pendla mellan 500-1000 varv. och det tar 1 min kanske, sen "fixar" den till sig och går bra igen, motorn börjar då även att skaka så det känns i bilen, och "blöddrar" lite också.
Fick tanken på ventilerna. men kan ju även vara någon temp givare eller tomgångs motor? vad vet jag?.. har inte kollat några relä eller så. men känns så konstigt med tanke på att bilen går så fint i mellanåt.
Någon som vet vad detta kan vara? vad jag ska kolla?
Nämner även att bilen vart obesiktigad sedan april i år. och då underkänd på lambda. detta fick jag dock inget på nu.
Tackar på förhand för svar! Mvh