petgre skrev:Fixat, med spegel och spik så fick jag bort den högra låsringen.
Den vänstra fortsatte att jävlas. Tog till slut bort hela lampinsatsen men det slutade med att lamphållaren lossnade från reflektorn ...
Limmar just nu, verkar hålla - får se i morgon.
Jävla meck för att byta en lampa!
Hållit på i två dagar nu...
//Peter
RobK skrev:petgre skrev:Fixat, med spegel och spik så fick jag bort den högra låsringen.
Den vänstra fortsatte att jävlas. Tog till slut bort hela lampinsatsen men det slutade med att lamphållaren lossnade från reflektorn ...
//Peter
Hej,, apropå xenon, blev väldigt förvånad i veckan eftersom svensk bilprovning underkände min bil pga att det sitter xenon på bilen, trots att den var registreringsbesiktigad med dessa när jag tog hem bilen 2011, och trots att besiktningskillen säger "ja man ser att dom är orginalmonterade"
Texten på protokollet lyder,,, "otillåten ändring", min bil är alltså en 320 -00 utan nivåreglering
och har fasta ljus dvs dom rör inte på sig vid påslag.
Visst är Sverige fantastiskt !?
swampmonkey skrev:RobK skrev:petgre skrev:Fixat, med spegel och spik så fick jag bort den högra låsringen.
//Peter
Hej,, apropå xenon, blev väldigt förvånad i veckan eftersom svensk bilprovning underkände min bil pga att det sitter xenon på bilen, trots att den var registreringsbesiktigad med dessa när jag tog hem bilen 2011, och trots att besiktningskillen säger "ja man ser att dom är orginalmonterade"
Texten på protokollet lyder,,, "otillåten ändring", min bil är alltså en 320 -00 utan nivåreglering
och har fasta ljus dvs dom rör inte på sig vid påslag.
Visst är Sverige fantastiskt !?
å andra sidan är det ett FYIHELVETE att möta bilar med Xenonljus som är felinställda, jag är inte jättemycket för den svenska lagens tramserier emellanåt, men vad gäller Xenonkonverterade Halogenljus, och felinställda Xenonlampor ställer jag mig glatt och jublar..
kravet på nivåreglering på xenonlampor verkar väldigt vettigt.
inget illa ment mot dig, men att få ditt skarpa Xenonljus i ansiktet för att du råkade lasta två matpåsar i bagaget är ju inte superkul..
Jobbigt läge för dig dock. segt att behöva Halogenkonvertera något som original har Xenon.
Xenonkonverterade Halogenljus hälsas dock glatt med 350watt helljus varav 250w är pennljus.
RobK skrev:
Håller med dig, och oavsett vad lampan kallas så är det ju att man blir galen på dom felinställda.
Kollade med Hedins bil idag och reservdelskilen säger att det inte alls är xenon utan antingen H4 eller H7 "vanlig" lampa, linsen i armaturen ser bara ut som xenon och har ingen (skall inte ha) någon automatisk reglering. Har nu dessutom en utskrift som bekräftar vad som är fabriksmonterat på bilen.
Så jag hoppas att SBP får lära sig något nytt nästa vecka.
RobK skrev:Jösses vad detta blev jobbigt 0ch struligt, har själv bekräftat att det ÄR xenon på bilen, men enligt Hedins så är bilen inte en xenonbil från fabrik, Jäkla konstigt detta för samtidigt säger teknikern på Hedins i Mölndal att det är 100% fabriksmonterat, han ser det på att det är en original kabelmatta i bilen. Hur fasen skall man komma vidare ? ( Sätter min tillit till någon här som kanske har likadan xenoninstallation, dvs utan nivåreglering )
Kollade tom med förre ägaren i Italien som bedyrar att han köpte bilen ny 2001 exakt
i det utförande som jag har den idag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst