mercedes matte skrev:som rubriken lyder, vilken sorts olja skall det vara.
tack på förhand
Mvh Matte
sl500 skrev:dey stod ju här.
Hej
På min 220Sb -61 står det "ATF Typ A" i instruktionsboken under rubrik "Smörjmedel", det skall vara 1,4 liter. Jag är rätt säker på att du skall ha samma.
sl500 skrev:förlåt läste fel skulle tro under litern. man fyller på tills det rinner ur påfyllningshålet går alltså inte att överfylla och är detsamma som nivån.
lofqvist skrev:sl500 skrev:förlåt läste fel skulle tro under litern. man fyller på tills det rinner ur påfyllningshålet går alltså inte att överfylla och är detsamma som nivån.
Hej
Det skall vara 2,5 liter och det är väl ungefär det jag fyllde tills det rann ur påfyllningshålet.
Som jag skrev tidigare så köpte jag Castrol SAE90, bra flaska.
Tips: (självklart) lossa alltid påfyllningspluggen lite först innan du tappar ur.....
Hälsn Åke
lofqvist skrev:sl500 skrev:förlåt läste fel skulle tro under litern. man fyller på tills det rinner ur påfyllningshålet går alltså inte att överfylla och är detsamma som nivån.
Hej
Det skall vara 2,5 liter och det är väl ungefär det jag fyllde tills det rann ur påfyllningshålet.
Som jag skrev tidigare så köpte jag Castrol SAE90, bra flaska.
Tips: (självklart) lossa alltid påfyllningspluggen lite först innan du tappar ur.....
Hälsn Åke
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster