av Superfly » 2015-07-10, 14.24.04
Nyinköpta W114 coupe kördes hem för par dagar sedan. Körde in på okq8 och tvättade bilen lite hastigt, sen fick den stå ute under natten då det regnade rejält.
På morgonen upptäckte jag blöt golvmatta på passagerar sidan fram och bak.
Vet ej om högtrycken eller regnet gjorde att vattnent trängde in. Men misstänker nog regnet.
Utförde nyss "testet"att hälla in vatten i ventilationsgallret vid framrutan. Värme av. Vet inte om jag hälde i för lite, men cirka 7 liter blev det, och det rann rejält under bilen ( dränering ej igensatt mao) men jag såg inget komma i kupen. Kanske ska man hälla i mycket mera? Slang och mata på 5 min?
Listen på lilla bakfönstret som tätar mot sidofönstret fram var slitet, så jag beställde nytt från MB classic och böt.
Kollade även dräneringsslangarna fram för takluckan, de två främmre är rena och fria och löper ut i framskärmen, vid gångärnet för förrar och passagerardörren. Försten, finns det dränering bak på takluckan?
Listerna runt dörren är lite allmänt trötta, (men hela) , de skulle säkert vara fint med byte, men är inte så billiga, så man köper de inte i onödan.....
Kollade lite inne från motorummet, och såg bredvid , lite snett under vätskebehållaren för spolning , en gummiplugg med en kabel in i kupen, som hade lossnat. Tryckte tillbaka gummipluppen och tätade runt med sikaflex. Men jag tvivlar att all detta vatten kunde kommit denna väg. Den siiter liksom helt vertikalt, dessutom inne i motorummet.
Framrutan, hur kollar jag denna? Kan man enkelt demontera kromlister runt om och täta med sikaflex och återmontera listerna? Är de limmade?
För jag anade mig se en droppe falla från undrrsidan av handsfacket dagen jag upptäckte vattnet.
MB 280C '73