av PelleEG » 2016-02-27, 19.15.12
Jag vill utfärda en varning, eller åtminstone ”var på er vakt” och om ni är intresserade av en MB Compact, 220 bensin -71 och som finns till salu hos ”drömbilar” (på Blocket).
Jag var själv lite nyfiken på bilen ifråga.
För några veckor sedan var bilen till-salu och av en privatperson. Denna begärde då (fantasisumman) 79 900 kr och för bilen. Idag är bilen återigen till salu och hos en bilfirma, ”drömbilar i Huddinge”, idag för 49 000 kr.
Som ägare idag står (fortfarande) samma privatperson. Men är nu alltså till salu av en bilfirma???!!!
Det sägs i annonsen att bilen endast har gått 11 000 mil, men om man gör lite efterforskningar så kan man lätt konstatera att den (åtminstone) har gått drygt 15 000 mil, inte otroligt 25 000 mil.
Bilen sägs vara nybesiktigad i februari i år (Svensk Bilprovning) och det är nog sant, men det kan vara värt att nämna att bilen även var in på nybesiktning för någon månad sedan. Varför man gör man en helt ny besiktning en månad senare?
Vid lite närmare efterforskning kan man konstatera att bilen (teoretiskt) endast har rullat två mil och sedan 2014!!!??? Bara det borde få varningsklockorna att ringa.
Om man gogglar lite närmare på företaget och som nu säljer bilen så finner man att en av ägarna är en person och som… om jag ska uttrycka det som, ”liiite ljusskygg”.
Fråga mig inte hur jag vet detta, jag tänker inte gå in på detta närmare än så…
Om ni är spekulant på denna Mercedes, det är ett gott råd att vara mycket vaksam. Bilfirman och som nu säljer bilen har inte ”rent mjöl i påsen”. Bilen är kanske ok, vet ej.
/Pelle