Och Glad Påsk på er!

Jag funderar på att eventuellt åka i helgen och titta på en w211 avantgarde sedan årsmodell 2005 som gått 26 tusen mil med 320cdi motorn.Ska enligt säljaren en äldre man(runt 70år)vara i bra skick och i princip rostfri.
Men kända fel som jag har googlat mig till kan eventuellt vara dessa,men fyll gärna på med mer om ni kommer på.Dom elektriskt styrda bromsarna(scb) att kylarvätska läcker in i automatlådan.Och diverse mindre elektriskt krångel.Mycket av detta ska tydligen vara förbättrat på facelift modellerna men nu är det ju ingen sån jag ska titta på.
Sedan är ju luftbälgarna bak en krångel men nu vad jag förstått så är inte dessa aktuella på sedan utan bara kombi modellerna.(förutom kanske lyxmodeller av sedan som 500e)
Så rent generellt hur stort är problemet med scb bromsarna och finns det billigare alternativ att fixa dom än nya grejer från mercedes.
Detta med kylvätska hur vanligt är det problemet igentligen?
Övriga elfel och motorn 320cdi från denna årsmodell hur anses den vara ut kvalitetssynpunkt?
Har tidigare bara erfarenhet från w124 serien och bensin motorer därför jag funderar och behöver lite råd....Är ju dyr skatt på dessa och vem vet hur miljöpartiet påverkar framöver