av swampmonkey » 2012-07-31, 02.14.42
Får se om jag uppfattat det rätt.
sätta i en 300tdt motor från en w123 med växellåda i en w123 280E, och en av frågorna gäller någon booster för automatlåda+motor+något annat? Booster?
och den andra frågan gäller elektrisk avstängningen.
hur ser den elektriska vakumventilen ut?
stoppa gärna upp ett foto så vi pratar om samma pryl.
har själv kopplat elektrisk ventil i min kompakt, och kopplade + från tändningen på den, så med tändning på, drar den och håller tätt, när den inte har matning från tändningen så öppnar den ventilen och motorn stannar.
kändes mest naturligt, tiden bilen står still är ju betydligt större än tiden man kör, och man har dessutom laddning från generatorn när den väl drar.
tror inte det finns eller egentligen borde behövas något kopplingschema, klarar du byta motor så ordnar du nog en kontakt med 12+ och 3 slanghål, bara att koppla löst och blåsa tills du listat ut vad som ska vart.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com