celberg skrev:Plockat bort några detaljer i inredningen...
celberg skrev:Jag kunde inte låta bli. Bilden är från en SLC jag köpte som donator. Samma motor och årsmodell som min SL, men rostig kaross. Inredningen spricker så fort jag tar i den, men styrdon till insprutning och tändning är ju bra att ha på hylla. Den stod på 15" barockfälgar vilket inte heller var så dumt.Jag ska byta instrumentpanel på min SL i vinter, så det var lärorikt och bra att "öva" på en panel som inte man behövde vara rädd om. I vilket fall tömmer jag bilen helt och behåller det jag vill, resten får väl gå till skrot.
per-erik h skrev:Är plåtfälgar verkligen så svåra att få tag i ? Hade inte nästan alla modeller plåtfälgar på 70 talet? Är dom sällsynta ska jag genast i morgon gå ut och montera av alla fälgar och fälgsidor som sitter på min boggivagn..
Stranna skrev:per-erik h skrev:Är plåtfälgar verkligen så svåra att få tag i ? Hade inte nästan alla modeller plåtfälgar på 70 talet? Är dom sällsynta ska jag genast i morgon gå ut och montera av alla fälgar och fälgsidor som sitter på min boggivagn..
Bredden är nyckeln. 5,5 tum är vanliga, 6 tum är ovanliga och 6,5 tum är mycket ovanliga.
Bredd 6,5 tum med kylskovlar var original på tidiga 107:or.
per-erik h skrev:Stranna skrev:per-erik h skrev:Är plåtfälgar verkligen så svåra att få tag i ? Hade inte nästan alla modeller plåtfälgar på 70 talet? Är dom sällsynta ska jag genast i morgon gå ut och montera av alla fälgar och fälgsidor som sitter på min boggivagn..
Bredden är nyckeln. 5,5 tum är vanliga, 6 tum är ovanliga och 6,5 tum är mycket ovanliga.
Bredd 6,5 tum med kylskovlar var original på tidiga 107:or.
Okej då förstår jag. Är det bara 6,5 tums fälgarna som har kylskovlar? dom jag kikade på som låg i ladan hade en ring med kylskovlar på insidan.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst