In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Börja du med att kolla så att du satt dit fördelaren rätt. Ställ motorn i "nolläge" dvs första cylindern kolv i övre dödläge. Gradskivan på vevaxeln skall stå på 0 grader och ventilerna på 1:a cyl skall vara stängda, nockarna på kamaxeln skall peka "uppåt". I det läget skall rotorn i fördelaren peka mot 1:a cyl uttag/tändkabel.
Tackar så mycket för infon w111cp! Vet du även vilket avstånd brytarspetsen skall ha? Jag skall kolla över tändordningen också, det är inte säkert att alla tänkablar sitter rätt, köpte motorn lös.
Oj, jag ställde det på 0.15, för intensiv förbränning då som är felet kanske. Nollställer motorn och kontrollerar fördelaren samtidigt som jag justerar brytarspetsen för säkerhetsskull.