Jörgen skrev:Hej Reino
Jag kan inte skicka filer med en e-post eller PM genom forumet.
Du får skicka mig din mailadress med e-post eller PM, då skall jag skicka en borranvisning.
fullboost67 skrev:måste bara tillläga att det folk kallar för ånglås är en gammal kvarleva från dels jänkarnas förgasar tid
det kan i princip inte bli ånglås i ett trycksatt system som jobbar med retursystem
soppan står aldrig still när man vrider på nyckeln så sköljs det på med kallare soppa från tanken som byter plats direkt då pumpen sätts igång ¨åså vipps är det ny soppa i ledningen så nåt så kallat ånglås där finns inte helt enkelt
utan det är nåt annat fel som orsakar problem vid start av varm motor
Karl-Axel Sjöberg skrev:Jag har samma problem med min 380 sl 1981 och kollade kallstart ventilen i dag men det kom inte en droppe från den när jag slog på tändningen. provade även att dra på starten men det kom ingen bensin. skall kolla bränsletrycket men vet inte var man mäter?
sedan återstår bara att borra hål i bränsleregulatorn. Vet inte var man borrar?
Nu vet jag hur triggerpoints ser ut och var de sitter så nu återstår bara att förstå vad de har för funktion.
Stranna skrev:Karl-Axel Sjöberg skrev:Jag har samma problem med min 380 sl 1981 och kollade kallstart ventilen i dag men det kom inte en droppe från den när jag slog på tändningen. provade även att dra på starten men det kom ingen bensin. skall kolla bränsletrycket men vet inte var man mäter?
sedan återstår bara att borra hål i bränsleregulatorn. Vet inte var man borrar?
Nu vet jag hur triggerpoints ser ut och var de sitter så nu återstår bara att förstå vad de har för funktion.
Du skall vara glad att kallstartventilen inte ger något för den aktiveras bara vid flera minusgrader. Nu vet du ju att den inte har "prostatabesvär". Triggerpoints är till för ge signal att öppna de elektriskt styrda bränslespridarna.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster