osla skrev:min kombi diesel tjuvstannar också om man kör den under 1/4 tank, den har gjort så länge,även för min morbror som var förra ägaren på den bilen. enligt en som både jag och han känner som jobbat på dieselverkstad och skruvat massor i dom här bilarna så är det i tanken det hänt något, men jag själv har inte frågat exakt vad det är utan det är morbror min som pratat med han om just det. däremot har jag själv kapat upp tanken för att rengöra den, och förstår inte riktigt vad det är som är fel, då den tar bränslet underifrån i tanken, sitter ett runt skvalp skydd runt där sugledningen har öppningen, men då går ledningen runt där i genom skvalp skyddet och sen ur tanken till där det blir slang. jag antar att det är någon skarv på ledningen runt skvalp skyddet som börjat läka, så den suger luft då nivån sjunker under. går inte att komma åt utan att kapa upp tanken, så tankbyte är det lättaste, sen gissar jag att det inte finns lösa delar att köpa då tanken ändå inte går att ta isär
Kölis skrev:Det här handlar om en bensin motor.
Kölis skrev:osla skrev:min kombi diesel tjuvstannar också om man kör den under 1/4 tank, den har gjort så länge,även för min morbror som var förra ägaren på den bilen. enligt en som både jag och han känner som jobbat på dieselverkstad och skruvat massor i dom här bilarna så är det i tanken det hänt något, men jag själv har inte frågat exakt vad det är utan det är morbror min som pratat med han om just det. däremot har jag själv kapat upp tanken för att rengöra den, och förstår inte riktigt vad det är som är fel, då den tar bränslet underifrån i tanken, sitter ett runt skvalp skydd runt där sugledningen har öppningen, men då går ledningen runt där i genom skvalp skyddet och sen ur tanken till där det blir slang. jag antar att det är någon skarv på ledningen runt skvalp skyddet som börjat läka, så den suger luft då nivån sjunker under. går inte att komma åt utan att kapa upp tanken, så tankbyte är det lättaste, sen gissar jag att det inte finns lösa delar att köpa då tanken ändå inte går att ta isär
Det här handlar om en bensin motor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst