JerryS skrev:Ja, tygerna måste vara av samma sort "inne och ute". Jag skulle tro att det funkar med vanligt tyg, som de utan soltak har alltså. Det är flera andra bilmärken med liknande soltak som har sånt tyg.
Isf borde man kunna använda mitt innertak (insidan av soltaket/canvasen) som mall och låta tillverka ett innertak utefter det och sedan modda ett nytt vanligt innertak som används runt hålet?
Annars borde det funka med en skyport istället.
mbhuset skrev:Hej,
lite sent det här inlägget. Soltaks- och "vanliga" bilar har helt olika material i innertaket. Soltaksbilar har ett betydligt stabilare (och även dyrare tyg) i sina innertak. Tyget från de vanligare täckta bilarna är sladdrigt och passar inte så bra till att göra soltakstak av.
Vi brukar ha hemma men inte just nu.
Hälsningar
MB-HUSET
Per
JerryS skrev:Ja, tygerna måste vara av samma sort "inne och ute". Jag skulle tro att det funkar med vanligt tyg, som de utan soltak har alltså. Det är flera andra bilmärken med liknande soltak som har sånt tyg.
Isf borde man kunna använda mitt innertak (insidan av soltaket/canvasen) som mall och låta tillverka ett innertak utefter det och sedan modda ett nytt vanligt innertak som används runt hålet?
Annars borde det funka med en skyport istället.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster