Jag har en Mercedes 190E årsmodell 1990
Har lite olika problem med min pärla och är inte super kunnig gällande mek å bil snack.
Problem 1: Den vill inte starta och jag misstänker Bränslepumps relät för det kommer inte fram nå bensin och pumpen vill bara gå igång ibland så ett nytt är beställt
Problem 2: Min taklucka slutade fungera och enligt en återförsäljare till mercedes så bör jag byta både skenor och motor, då det gav ifrån sig ett dans puffande ljud innan allt bara dog men det får ändå ström dit för man hör det när man trycker på knappen. Hur i helsike ska man fixa det å vart kan jag få tag på allt jag behöver till det?
Problem 3: när jag kör bilen så kan den utan förvarning bara dö och ibland måste jag vänta en stund innan jag får igång den igen, vad kan de tänkas vara för problem?
Problem 4: den är känslig för kyla och blir svårare att starta om jag inte har haft mortorvärmaren igång, vad kan det bero på?
Problem 5: hur får jag bort en hjulbult som har gått av i toppen?
Problem 6: Växel nr 2 låter krasss när man försöker lägga i den och ibland hoppar växlarna ur, vad ska jag göra åt det?
Jag är inte säker att kupé fläkten funkar som den ska men de är nog ett mindre bekymmer just nu iaf.
Bifogar bilder som kanske inte har någon betydelse men ger lite info kanske om bilen.
Vilka säkringar behöver jag byta för jag tycker alla ser dåliga ut men jag vet inte.
Tacksam för alla tips å råd jag kan få, jag älskar min pärla och hon är min första bil och jag vet att hon har inte fått all den kärlek och omvårdnad hon behöver.
Nya tändstifft, nytt luft, olje, bränslefilter har hon fått och nya packningar på bränslepumpen då den började läcka vid bränslefilter bytet.
// Maria med Pärlan