har ju inte hänt så mycke me bilen på sistone..
Så idag tog jag tag i lite som funkade kalasbra... [thum] men som mot slutet blev ett FAN HELVETE !!!
men vi börjar väl med instrumenthuset.. d ser ju allt annat än roligt ut , vet inte vad d gjort för någe..

Demontering pågår, tar bort ratten då jag skall byta multispak oxå

Här e anledningen till att spaken skall bytas oxå.. skarvad i alla sladdar varför inte byta ut hela ist

Införskaffa mig 2st originalverktyg från merca, vet att man kunnat böja till ett påar krokar själv men originalverktyg e nice
Dettta verktyg funka kalas till att ta ut instrumenthuset med samt även dra ur kontakten för multispaken.

så mätarhuset borta.
Dock så va hastighetsmätarvajern antingen för kort eller feldragen d va omöjligt att få ut instrumentet såpass att jag kunde skruva loss den från baksidan ,
så d blev att hissa upp bilen å ta loss vajern från lådan då gick d galant sen.

gamla vs utbytes (sprickan i glaset visste jag inte om.. men d får duga allt funkar)

nya eller bättre beg mätarhus + multispak hittat till sina platser

ratten likaså

Dessa två knappar skall jag göra vid en annan dag, d lixom försvinner in i panelen om jag försöker trycka dit dem.

Nu skulle jag BARA !!! släppa ner bilen på backen å allt va klart för provtur men....
FAN !!
Det är så att när något går smidigt å bra för mig så skall d med besked jävlas , bilen sänkt ned mot backen såpass att jag sätter i bilen originaldomkraft för den sista biten ( bilen e för låg för garagedomkraften att få ut annars)
Då händer en inte allt för rolig sak bilen får för sig att rulla framåt vilket resulterar i att bilen rasar rätt ned på

ingen stort hål men tillräckligt för att jag har en tid i garaget framöver...
D värsta e att jag har ingen att skylla på bara min egen klantighet att jag glömde spärra bakhjulen som jag alltid annars gör. [hit] [hit] [hit]

Någon som vet om detta går att svetsa eller e det byte av oljetråg som gäller ???
Jag vet i vilket fall så måste den bort så måste lyft motorn lite iaf.
Det jag inte kan..
vill jag lära mig.