sl500 skrev:ja du har blivit rätt informerad angående R230.
de är gratis pga. det.
söker du en SL
köp då en R129 riktig kvalitetsbil. kan tänka mig
köpa en igen då denna jag har nu tagit slut 39000 mil
men det dröjer nog.
Jörgen skrev:sl500 skrev:ja du har blivit rätt informerad angående R230.
de är gratis pga. det.
söker du en SL
men det dröjer nog.
Vad menar du med "tagit slut" SylweVi har en i vår klub med en 350 SLC, 72:a. När han gick med i klubben 2001 hade bilen rullat 770.000 Km. I dag har den gått 850.000 Km
Det kommer du inte att uppleva med din R129:a.
39.000 mil![]()
![]()
Jörgen skrev:sl500 skrev:ja du har blivit rätt informerad angående R230.
de är gratis pga. det.
söker du en SL
men det dröjer nog.
Vad menar du med "tagit slut" SylweVi har en i vår klub med en 350 SLC, 72:a. När han gick med i klubben 2001 hade bilen rullat 770.000 Km. I dag har den gått 850.000 Km
Det kommer du inte att uppleva med din R129:a.
39.000 mil![]()
![]()
bossew107 skrev:Killar ! nu bråkar vi inte om hur långt maskinerna håller utan problemen med en w 230
bossew107 skrev:Hej igen ! Tack då vet jag….Det lutar inte längre åt en R230 synd för jag gillade verkligen bilen, hade tänkt att ha den året runt men eftersom jag är eltekniker vill jag gärna slippa elproblem och annat jox på fritiden. Har själv en 350 SL -72 som jag är helnöjd med, 25 år har jag haft den utan något större problem men så körs den bara på sommaren, hela bilen genomsyras med en härlig byggkvalitet.
Mvh/Bosse
bossew107 skrev:*ler* Ja det var en bra idè
J B skrev:På nya moderna Mercedes rostar t.o.m. hjulbultarna efter ett halvår...inte för att andra biltillverkare med felkonstruerade ekipage är ett uns bättre, men borde inte MB sätta standarden LITE högre?
osla skrev:J B skrev:På nya moderna Mercedes rostar t.o.m. hjulbultarna efter ett halvår...inte för att andra biltillverkare med felkonstruerade ekipage är ett uns bättre, men borde inte MB sätta standarden LITE högre?
bara att inse att det var bättre förr, sista riktiga mb:n var w124. sista riktiga volvon var 900 serien
sl500 skrev:osla skrev:J B skrev:På nya moderna Mercedes rostar t.o.m. hjulbultarna efter ett halvår...inte för att andra biltillverkare med felkonstruerade ekipage är ett uns bättre, men borde inte MB sätta standarden LITE högre?
bara att inse att det var bättre förr, sista riktiga mb:n var w124. sista riktiga volvon var 900 serien
där har du tyvär fel R129 1989-2001 får anses som den sista med mercedeskvalitet,
handbyggd med hög kvalitet har personligen 29000 mils erfarenhet
av min sl500 som bruksbil. inalles har den nu gått 39000 mil.
sen kan jag hålla med om att kvaliteten har dalat fom. w210.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster