Oljebrännarn skrev:Antar såhär på rak arm att du menar "baksidan" som den sida mot torpedväggen?
Korrekt att det går en vakuumslang från spjället på insuget ner till pumpens högra överkant (Sett från v.framskärm). Tror inte endast det är ett lock utan att du delar pumpen där, men kan ha fel.
Vill helst ha 100% klara besked men tack för svar.
Oljebrännarn skrev:Okej. Tråden kan låsas pga oväntad händelse - Mot all förmodan så skaffade jag mig en chaufför för att det var groggdags, "råkade" slumra till i baksätet och när jag titta fram så möttes jag av en oljetrycksmätare som var i bött å en förare som höll fulla spjäll...Väldigt... klyftigt -.-
I vilket fall, ska ner en 300d i 123an imorgon, plockade ut 220in idag.
MVH
W115_220D skrev:Hmm
Kollar du aldrig på oljestickan att det finns olja i eller tappade du oljepluggen?
Oljebrännarn skrev:W115_220D skrev:Hmm
Kollar du aldrig på oljestickan att det finns olja i eller tappade du oljepluggen?
Jo, oljenivån var precis som den skulle, pluggen sitter precis där den ska sitta.
Troligtvis har oljepumps-axeln gått och därav tappat oljetryck och sedan nöp den, kan inte svara hur lång tid det gick från att han tappade oljetryck till den nöp.
I fortsättningen, försöker du vara spydig på något vis så skit helt enkelt i att kommentera, ingen gillar en arrogant attityd. Speciellt inte på ett ställe där
Är faktiskt inte spydig om du tror det.
Har hänt mig en gång att jag tappat oljepluggen trots att jag var hundra säker på att den var ordentligt åtdragen.
Detta hände på en 240d motor jag hade i en fena.
alla delar samma intressen. Kunnig som okunnig.
MVH
W115_220D skrev:Är faktiskt inte spydig om du tror det.
Har hänt mig en gång att jag tappat oljepluggen trots att jag var hundra säker på att den var ordentligt åtdragen.
Oljebrännarn skrev:W115_220D skrev:Är faktiskt inte spydig om du tror det.
Jag uppfattade din kommentar som spydig - därav skrev jag det. Mitt missförstånd ifall du inte avsiktligt försökte dumförklara mig, för så kändes din kommentar (Speciellt det med att jag inte skulle ha kollat oljan...) Men men, med enbart text kan mycket uppfattas annorlunda.
Jodå, vet om att det kan ske, men den varken läckte eller tryckte olja på något ställe;(
MVH
W115_220D skrev:
Det är ju så att Shit happends.
Hade ju varit intressant att veta vad som egentligen hänt med din motor.
De brukar ju gå minst 50.000 mil utan att sådana saker händer.
Sitter ett litet lock precis framför insprutningspumpen ovanpå blocket som lossas med en skruv på sidan (M6) vill jag minnas.
Där under sitter en vinkelväxel som är till oljepumpen. Har det hänt något där eller är det pumpen som rasat?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst