Så var då semesterns första riktiga långresa utförd. Den blev å andra sidan inte så lång, ca 4,5mil totalt. Sedan var det stopp. Allting var packat och klart och hela familjen hade tagit plats. På förmiddagen tog jag kontakt med mitt försäkringsbolag för att höra mig för vart man vänder sig ifall man skulle bli ståendes utmed vägen för jag kände att jag hade dålig koll på just detta och man vet ju heller aldrig när oturen är framme. Vi började köra och min sambo påpekade redan från start att något snart skulle hända och hon syftade då på bilens larm som har strulat tidigare men jag hade ju tidigare i maj månad i år demonterat ett av mina larm och bilen har ju rullat ca 130mil efter det. Vi kommer in i Traryd och strax innan den stora rondellen trycker jag ner bromspedalen och detta medför att bilens larm ljuder, ljuder och ljuder över hela jävla området. Jag stannar, låser och låser upp men det slutar inte förrän dom 30 sekunderna har gått. Jag tar fram en skruvmejsel och monterar bort dom fyra sladdar och kontakter som går till bilens 2 horn framme i fronten och tänker att nu kan vi forsätta. Jag hoppar in och startar igen, jag trycker ner bromspedalen för att lägga i växel och larmhelvetet går igång igen. Vi kommer varken fram eller bak. Nu börjar folk i husen runtomkring komma ut och undra vad fan det ä som händer. Med gråtande barn lämnar vi bilen och jag ringer mitt försäkringsbolag och begär en bärgningsbil. Efter 2 timmar kommer så bärgaren och drar upp bilfan på släpet. En god vän kan som tur e komma och hämta oss, så att vi kan ta oss vidare. Nu står bilen sen i måndags på verkstad och eftersom det är semstertider så vet jag ej när jag får tillbaks den igen. Jag vet ej heller vilken utgift som väntas utöver dom 1200 spänn som bärgningen kostar, men jag har talat med verkstaden och vädjat att snälla koppla ur detta larmet också då jag inte kommer att våga köra om jag vet att det satans larmet fortfarande är aktivt. Enligt verkstaden så strular originallarmen aldrig men det vet jag att dom gör!!!!
benzmicro@hotmail.com