In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Håller du på med renovering, eller hört talas om nån trevlig träff, berätta gärna. bilder får laddas upp på extern sida, och sedan länkas hit, den inbyggda bildhanteraren fungerar INTE
Jag är mycket imponerad Pasi. Att överhuvudtaget dra igång en sådan omfattande renovering är jobbigt, att du sedan gör det på en "simpel" 200 från -73 , ja det kan väll bara vittna om vilken entusiast du är! Många vill ju göra gällande att w115 inte håller veteranstatus etc. Men jag anser personligen att w115 är något att satsa på vid en renovering
Detta uttryck Veteranbil är offta feltolkat vad som räknas som Veteranbil
är enligt FIVA:
Bilar tom. 1918..veteran
1918-1930...post 20
1930-1940...post 30
1940-1950..post 40
1950-1960...post 50
därefter young timer.
motorn innan renoveringen såhär såg d ut, inte så illa men ändå värt att göra rent kamloben va slut..synd att d bara va en som såg ut såhär..köpte en ny kam bara för denna.. kolvarna rengjorda hällde i lite diesel i varje cylinder o lät d verka i ca en timme motorn färdidrenoverad slipat ner framaxelbalkarna färdiglackat sådär såg tröskeln ut...inget att spara på va inte bara lite rost, kolla innerskärmkanterna...d va bara att svetsa nytt! ny(original) bakskärm på plats, blev nya på båda sidor,även fram svetsat om domkraftsfästet bak passning av nya tröskeln
såhär blev rostlagningen. var en hel del plåt som byttes ut och svetsades dit.. imrgon blir det att spackla med glasfiberspackel för att jämna ut svetsskarvarna och sen blir det lackering några gånger på det och sen underredsmassa på.
Senast redigerad av Pasi 2009-11-08, 15.56.10, redigerad totalt 2 gånger.
Ett tips. Appropå Din kamaxel för det var väl 4:an som var nerkörd eller? Vanligast med 4.an det beror på att det är skit i spridarröret som sitter på lagerbockarna. då i slutet på detta antingen köper man ett nytt eller öppna änden och gör rent det. annars kör du ned den nya efter ett tag. sylwe