MBECAB skrev:Ok här var det nytt för mig - jag har endast ett medlemskort från MB klubben Sverige (som jag själv plastat in). Hur anskaffar jag det internationella och väl framme är dessa manualer skrivna på Germanska ?
I instrux boken står det inte hur man gör bytet dock remmens dragning som inte verkar överensstämma igen-?
Synd att inte instruktionsboken stämmer.
Ring klubbkansliet om du inte fått det internationella plastkortet med Benz Patentwagen på framsidan. De kan om inte annat hjälpa dig med numret som kommer att finnas på baksidan av det internationella kortet. Det kan de få från Mercedes-Benz Classic.
Språket ställer du in själv. Du trycker knappen F2 när du fått igång programmet. Det kan bli kul .not. om en ryss varit inne före dig för då är fanskapet på ryska inklusive språkvalslistan. Inte SÅ smart tänkt av killarna på Daimler i Stuttgart.
Alla dokument finns inte på alla språk, så man kan ställa in en prioritetstrappa t.ex. första hand svenska, andra hand engelska och tredje hand tyska. Allt finns så klart på tyska, det mesta på engelska, och en del på svenska, olika mycket på olika modellserier.
Eftersom översättandet lämnar en del övrigt att önska på i synnerhet lite äldre modeller är det en viss fördel att behärska teknisk tyska, men absolut inget krav.
För min egen del kör jag rubbet på tyska, så behöver jag inte oroa mig över klantiga översättningar, då ligger alla misstag helt på mitt eget ansvar.