av Merza_ » 2010-11-18, 12.34.15
Har ett lite störande problem på min mercedes.
Vid kallstarter och lite fukt så är den ibland riktigt trögstartad. Den går igång först, står på tomgången en stund men sen dör den. Och sen är de bara till att pumpgasa när man vrider igång den igen tills den blir någorlunda varm då orkar den på egen kraft stå på tomgång.
Och det roliga är att när bilen är varm så går den som en klocka. Och något som är ännu roligare ibland är att det händer att den även startar utan några större problem ibland med, med det så menar jag att jag inte behöver pumpgasa utan att den bara rycker lite. Har letat runt på lite forum och annat och sett att de är fler som har samma syntom, men har inte riktigt fått något rakt svar på vad de är för något..?? Läste om någon givare till kylarvattnet, men det hjälpte inte alltid att byta den heller. Känns lite plågande att stå och pumpgasa igång bilen vid kallstarterna, den hostar och smäller rätt friskt.
Hittade en kontakt som var utdragen från insugsröret för någon vecka sen, tryckte dit den och först så blev det bättre. Men nu när vintern börjar knacka på dörren ordentligt är man tillbaka på ruta 1 igen.
Är de någon som vet vad felet kan vara?! Tacksam för svar!
MVH//Jim