In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Har precis blivit erbjuden en 220 automat -74. Har aldrig hållit på med mercedes, men kunde inte låta bli när jag fick denna gratis av en bekant. Den ska gå enligt ägaren. Ska ge den ett försök nu i helgen. Om någon har lite tips på vad jag bör eller inte bör göra är jag jättetacksam!
Sorry, 200 ska det ju vara. Bensinare. Ja precis, stått tre-fyra år. Alltså, uppenbara grejer som gammal soppa o kärvande bromsar är jag givetvis beredd på. Tänkte mer om det finns några "mercedesspecialare" man bör vara vaken på bara.
Fick liv i han idag! Soppapumpen var det enda som strulade. Hängde dit en elektrisk från Biltema provisoriskt, och vips så gick han. Det är något visst med tyska motorer iaf! Gick som en dröm
Sitter ett oljerör med massa hål i över kamaxeln som olja ska spruta ur på varje nock och lagerbock på kammen. Ta av ventilkåpan och kolla att det är fritt flås i hålen annars kan man köra ner kammen ganska snart.
Finns bara 2 sorters bilar, nya och begagnade Mercedes