av Jurgen » 2011-12-25, 13.38.24
Tjena! God fortsättning till alla Mercafantaster....! Hoppas Julen har kommit med det ni önskat??
Ja har förhoppningsvis ett litet "problem" bara. Det gäller en 200 -89:a.
Problemet har blivit intensivare nu den senaste månaden. Alla kallstarter är hopplösa, dvs när bilen stått still en 12h+ eller så över natten. Den går runt som den ska, men startar inte utan att ja "pumpar lite" med gaspedalen framotillbaka. Sen går den ok på tomgången, men när jag lägger den i växelläge "D" och ska köra iväg, så dör bilen direkt. SÅ börjar jag om på ny kula, och till slut när jag lyckas köra iväg, så går den inte riktigt "rent" förräns en 15-20 min körrning.
Däremot efter detta. Står bilen en 6-10h så över dagen bara, då startar den på en halv sekund, går som vanligt, varken "plöddrar" eller går ojämt på tomgång osv.
Idag, bytade jag tändstift, kollade rotor+fördelarlock, kollade alla slangar, samt rengjorde kontakterna ja kunde finna kring motorn. Efter detta så starta den kanon igen, men troligtvis imorgonbitti igen så är det samma visa.
Någon som har ett "hum" om vad det kan vara?? Kommer inte riktigt ihåg men: bensinpumpen är iallafall bytad för en 4-5år sedan. Vore väldigt tacksam för alla svar och kommentarer....!
Mvh Jörgen.