Blocketannonser mfl...

Övrigt
Här har vi fri diskussion inom rimliga gränser.
Lämna gärna synpunkter på
forumet.
Alla förslag är välkomna

Blocketannonser mfl...

Inläggav kalle59 » 2011-04-18, 19.12.02

Alltså ibland undrar man verkligen vilken värld en del lever i och då menar jag i det här fallet inom våra ramar.
Jag tycker man nästan dagligen stöter på dessa annonser med fantasipriser, skrotbilar, ombyggda bilar, renoverade bilar och en och annan finbil naturligtvis men var i all världens frid får man priserna ifrån...något sjukt är det ju eller är det bara jag som stör mig på denna fantasivärld som börjar torna upp sig inom vår hobby?
Ja hur som helst så ser jag med spänning fram emot om någon mer känner som jag
Ha det gott alla MB vänner och ut med era klenoder nu
Mvh Kalle
Medlem 2077

Mercedes Benz 240 D 3.0 1975
Audi 100 2.3 Quattro 1991
kalle59

Re: Blocketannonser mfl...

Inläggav Jerka126 » 2011-04-19, 22.33.14

Hej, kan bara instämma med dig. Jag har sålt saker på blocket och jag kan bara säga ALDRIG MER. Jag skulle aldrig annonsera en bil där. Det ringer den ena idioten efter den andre som anser sig vara bilexperter men när det väl kommer till kritan kan dom inte ett skit om bilar. Min bror sålde en bil där förra året. Det ringde en kille ifrån Linköping och dom möttes på halva vägen i Jönköping. Det var ca 25 grader varmt ute den dagen och när bilen stått på tomgång i 5 minuter slog kylfläkten till precis som den ska. Killen börjar gapa och skrika o kallade min bror för idiot. Han hävdade att hela kylsystemet var kass och att priset skulle sänkas med 10 000 kronor. Efter en mer ingående diskussion såldes bilen för begärt pris. Dagen efter ringer killen igen och hotar med att skicka tillbaka bilen igen via en bärgare. Motorelektronik lampan hade tänts på vägen hem och killen hade snackat med en verkstad som sa att det rörde sig om ett fel på runt 8 000 kronor. Min bror hänvisade till köpavtalet men erbjöd dumt nog ändå 2000 kronor som kompensation för att lugna ner situationen. Vidare påpekade köparen också att reservhjulet va kasst och skulle ha pengar för det också. Det är ju helt uppenbart vad allt det här handlar om, killen skulle ha ner priset på bilen med ca 10 000 kronor men frågan jag ställer mig är, vem skulle betalat bärgningen? Det tyckte han ju att min bror skulle göra samt att det stod ju klart och tydligt i köpavtalet att bilen säljes i befintligt skick.
Jerka126

Inläggav Stjärnskådarn » 2011-10-01, 20.12.46

Gammal tråd men jag kan inte hålla mig.
Jag kan inte Finska så därför ringer jag ej på finska annonser.
Dom som ringer till mig brukar inte kunna svenska, och det är ju inte så kul. :roll:
Man vill ju att annonsen skall synas men det kan bli väldigt rörigt när inte språket funkar.
Blocket är ju stort och känt, så vad gör man?
Stjärnskådarn

Inläggav swampmonkey » 2011-10-01, 22.21.19

haha, jo, visst är man med om en del stollar, både stollar i vad de begär och vad de kan vilja ge.

150 tusen vill någon förövrigt ha för en 250ce kompakt på nostalgiabörsen, han nämner inte hur långt den ska ha gått så man funderar på om det verkligen är ett vettigt pris, 250 motorn är väl kanske inte direkt känd för att hålla heller.

300 kronor har jag blivit erbjuden när jag begärde 5tusen på blocket, "så vi båda skulle bli nöjda"
mjovisst.

men sen finns det de som är bra, köpte på mig en reservdelsbil idag, snabb och billig affär, inget knussel och inga problem.
w115 240d, 72hp, 3.07bakaxel, 15" barock
+ lite fler
---
hobbymoderator, tar bort dubbelpostningar och flyttar emellanåt inlägg till rätt kategori.
---
www.mbturbo.com
swampmonkey

Återvänd till Fri diskussion