marcusljung skrev:Startproblemen fortsätter. Nu har bilen stått i två veckor och den vägrade starta igen. Jag började ånyo med felsökning. Först pumpade jag bensinpumpen för hand. Verkade lika slapp som förra gången när bensinfiltret läckte tjuvluft. Därefter hällde jag bensin från dunk, rätt ner i förgasaren. Såg då att det började rinna från bränslefiltret, ni vet det med nya packningar från Niemöller i Tyskland. Jag lossade koppen över bränslefiltret och såg hur gummipackningarna svällt av bensinen. De hade fullständigt tappat sin passform och höll absolut inte tätt. Samma problem igen alltså. Nu vänder jag mig i stället till MB-Huset. Hoppas de har packningar att sälja till bensinfiltret som tål bensin... Varför blev det då så här igen? Min teori är att det beror på att trycket på koppen över bensinfiltret har varit för lågt. Bygeln har inte gjort sitt jobb och packningen har kunnat svälla. Jag har nu spänt fjädern som ligger inne i koppen så trycket på själva filtret blir hårdare nedåt, vidare har jag bytt den skadade mojängen som sitter på själva bygeln. Jag väntar nu på nya packningar och sedan får vi se om detta är rätt medicin för ett trilskande bensinfilter...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst