¤Race_Chick¤ skrev:Allt är nytt i bilen,bytt olja,filter,luftfilter,tändstift...ja allt, har bytt ovp relä med men ingen förändring.
Den starta ju perfekt förr med gamla motorn som hade trasig topp packning m.m, den gick som en gud me den så jag kan inte tro att lambdan har farit?
men tänkte på om nån har rört tändfördelaren? bilen går ju bra men en sak som jag också upptäckte va att när jag petar ner en växel å gasar så börjar mercan hoppa,huttra,tappa fart... ja allt börjar då.
Ibland kan pumpen sluta funka när bilen har varit avstängd,som de då hände då jag tanka,gick in å betala å sen gick ut för att starta. Då va pumpen död/tyst...
Kan de också vara alt 2 att den är helt slut så att den inte orkar skicka fram rätt mängd soppa till kallstarten m.m?
Jörgen skrev:Jag tror inte du skall bygla 85 och 87, då 85 och 86 alltid har varit spolen i ett relä, men det kan ju vara att MB 124 har helt andra reläer, - vad vet jag ?
Normalt skall kontakten 30 och 87 byglas för att få konstant drift av en bränslepump.
Var vänlig att belära mig om detta, - ni som vet.

¤Race_Chick¤ skrev:Dom har jag byglat och då spinner pumpen konstant,den går också när bilen väl huttrar å skämpar för att få upp tomgången.
Vakuumslangarna från toppen till tändmodul och den som går till,under insuget är bytta igår men inget nytt.
Tycker de är konstigt att de är lambdan (om de nu är den)... För den funka ju klockrent förut. De är på senare.....veckor... som den har börjat. Med gamla motorn var de absolut inga problem att starta.
kalle59 skrev:Vad har du för kvalitet på bensinen? Kan du ha kört tanken tom så du har en massa kondensvatten som spökar och sist men inte minst, du har inte råkat fått diesel i tanken.
Du kanske undrar om jag är knäpp som frågar detta men tro mig, båda saker har jag varit med om och slutligen tänkte jag be dig lukta på avgaserna när bilen väl går och beskriv hur dom luktar.
Kämpa på nu för snart går nog din bil igen.
Mvh Kalle
sl500 skrev:¤Race_Chick¤ skrev:Dom har jag byglat och då spinner pumpen konstant,den går också när bilen väl huttrar å skämpar för att få upp tomgången.
Vakuumslangarna från toppen till tändmodul och den som går till,under insuget är bytta igår men inget nytt.
Tycker de är konstigt att de är lambdan (om de nu är den)... För den funka ju klockrent förut. De är på senare.....veckor... som den har börjat. Med gamla motorn var de absolut inga problem att starta.
INGET FUNKAR FÖR EVIGT NÄR DET PAJAR SÅ SLUTAR DET FUNKA PÅ DIREKTEN.
SJ

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 1 gäst