In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Som vi nu vet så sitter det bakom batteriet , bakom plastskyddet till vänster . Det står MAS på burken och den har ett låsvred på ovansidan. Kolla stiften om det är oxid på dem, gör rent dem . Min bil fungerar fortfarande sedan jag tog bort boxen och satte tillbaka den. Helt otroligt!
Jag tog bort höljet på boxen och kollade alla lödningar med förstoringsglas men jag hittade inge fel där. Sedan satte jag tillbaka boxen igen och bilen startade och har efter detta fortsatt att göra det . Har beskrivit detta tidigare i denna tråd. Lycka till!
Har nu inhandlat ett ovp relä samt ett SAM relä för beloppet 150kr ska jag testa att byta båda o se om bilen blir något bättre. Äveb köpt ett nästa nytt lmm till 300 an för 500 kr om det inte blir bättre då vet i fan vart bekymret kan ligga. Kan säga att grejerna kom från en bil vars tändmodul pajjat så grejerna funka klockrent innan den gick sönder.
Min bil krånglar fortfarande. När jag skall starta den så går ej bränslepumpen. Tar jag bort MAS boxen en stund och sätter tillbaka den så kan den starta. Brukar funka bäst när den får ligga inne på diskbänken en halvtimme. Jag blir tokig på denna bil. Lyckas jag få igång den och kör med den så tappar jag tomgången.???? Jag vet inte vad jag skall ta mig till med denna bil.
Inte än. Men snart blir det dynamit. Vilken fruktansvärd bil detta är. Den har bara krånglat sen jag köpte den. Är nu uppe i 32tusenkronor inklusive inköp (13tusen) på denna bil och den vill fortfarande inte gå som den ska. Jag bryter ihop! Bilen är fin och nästan rostfri, besiktigad till sista Juni . Synd att man inte kan använda den bara.
Hej! Min 300TE 24 stannade och jag har åxå letat relä. Men mitt problem fans i säkringsboxen, bränslepumpen får nämligen sin ström från säkring nr 6 samma som blinkers. En ny säkring gjorde susen. Bilen tjuvstannar inte längre och gången är bättre. Prova och lycka till
Stjärnskådarn skrev:Hjälp! MAS box sökes nr: 008 545 85 32 Det verkar ju vara nå vajsing med denna box eftersom bilen går ibland när boxen har varit urkopplad en stund.
Hej Stjärnskådarn, jag har inte med detta att göra, men numret är ersatt flera ggr. Har du klimaanläggning är numret A 012 545 48 32. Du kan även använda A 011 545 83 32.
Jörgen Eriksen (1227) Teknikreferent i Mercedes-Benz R/C 107 SL-Club Deutschland e.V.