In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Söker motor till 170s. Jag vet att det finns en långt bort men ägaren vet inte vad det är för motor. Jag har fått nummer som står på motorn:
1810110601 samt 29B56. Kan man med hjälp av dessa nummer bestämma vad det är för motor?
Det nummer som du uppgav i din fråga är ett gjutnummer som sitter på blockets vänstra sida. Alldeles efter detta nummer finns en plan yta där det egentliga motornumret kan vara instansat. Det vanligaste är att man hittar motornumret på en fastnitad plåt som sitter på höger sida av motorn, strax bakom bränslepumpen alltså långt fram på blocket. Numret ska börja på 136.922 + fem siffror som är serienummer. Med gjutnumret kan man inte med exakthet bestämma vad det är för motortyp men jag har också 181 011 06 01 som gjutnummer på en av mina 170 S motorer.
hej jag hAr en 170 motor 136 som är kmplett topplocksbultarna saknas och vattenpump o sånt men maskinellt är den så gott som komplett . det jag däremot letar efter är instrumentering till 170 1950 cab.
fullboost skrev: det jag däremot letar efter är instrumentering till 170 1950 cab.
Ta kontakt med http://www.kienle.com/ . Detta är Europas 1. adress när det gäller service och restauration av MB-oldtimer aller art. Jag känner Kienle och har varit där och sett detta unika företag. Jag har även en stor serie fotos därifrån. Det finns MB-ägare i USA som skickar sina bilar i trälådor och sedan i container till denna verkstad för service, oljebyte m.m. Jag är övertygat om att Kienle har eller tar fram det du vill ha.
Jörgen Eriksen (1227) Teknikreferent i Mercedes-Benz R/C 107 SL-Club Deutschland e.V.
Jag har en motor som jag tror skulle passa dig. Med Generator, förgasare, insug, grenrör, koppling, svänghjul osv. Den ser ut att vara i bra skick. Pris: 28 000:-