Är i köptagen

1982-1993

Är i köptagen

UNREAD_POSTav McKay » 2011-02-10, 07.39.05

Tjenare alla glada Benzare!

Nu får ni dras med en NoOb icke-ännu-mercedes-ägare med sina tankar och frågor. :lol:

Jo, är ju såhär att jag möjligen kommer köpa min första Merca. Yay for me! :mrgreen:
Det är en W202 180 sent 90-tal knappt 17 000 mil, under 10 ägare (varav hur många bilhandlare vetifan)

Är ju såklart i behov av standard-råden när det gäller denna modell, försökt söka fram svaret i ett totalt misslyckande.
Anledningen att jag kollar på bilen är i min mening driftsäkerhet, förhållandevis god ekonomi tills saker börjar gå sönder, sköter man om bilen håller den för evigt...
Enligt teorin då....

Fått lite kalla fötter efter att ha dammsugit nätet på info, vad det gäller driftsäkerhet. Skitstörigt! :roll:
Ett amerikanskt (där 180 inte finns...tydligen) forum listade drösvis med hjälptrådar angående följande
    Luftmassemätare - tydligen extremdåliga, går sönder titt som tätt, ha i princip en liggandes i bilen alltid (Hallå, Bosch!?, tysk kvalité någon? Dessa är ju tokdyra för bövelen)
    Vakum dörrlås - läckage blir riktigt jäkla skitjobbigt för dig... (Va i hela... är detta för lösning!?)
    Kabelstam/någon form av huvud-el-sladd innehåller organiskt material - bryts helt enkelt ner (okeej!?)
    Exploderande batteri :shock:
    Länkarmar, styrstag, styrstång, rattstång, kuggstång, dämpare, bussningar, krängningshämmare, motorfästen etc etc etc ( ja om den gått som taxi 24/7 i storstadstrafik med 45 000 mil på mätaren....väl?)

Är inte ute efter något liten-pojke-räcer-monster i och med denna modellen (finns W219/C197 för sånt). En del stadstrafik, men även långkörning vid sina tillfällen
Så ja min fråga är seriöst, fungerar denna modellen över huvudtaget?

Vad kan man vänta sig i rostmängd?
Förutsätter en skött bil, servicebok från aukt. verkstad, bytta delar och ett generellt bra intryck.
Pris 30 000?

Tackar för ev. svar och tankar,
hoppas jag kan bli en del av detta forum väldigt snart 8)
McKay

Återvänd till W 201 190-klass