300sel 3,5 w109 går illa

W 108/109 1965-1972

300sel 3,5 w109 går illa

UNREAD_POSTav ullen » 2007-09-03, 23.08.09

hej har nyss köpt en 300sel 3,5 w109 71:a
han går lite dåligt i motorn,den går ojämt på tomgång, men tar
jag bort temp kännaren på luftburken så går den bättre.
funderar på att ta ur motorn och gå igenom den.
så jag undrar nu om någon har en verkstadshandbok till 3,5l motorn
som jag kan köpa eller kopiera. har varit mb-verkstad och frågat
om dom kan ta hem en sån bok.men dom verkar måttligt intreserade
av dessa gamla rariteter. hoppas någon kan hjälpa mig. Ulrik. :(
ullen
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-08-25, 09.45.23

UNREAD_POSTav 450SLC 5.6 supercharged » 2009-04-16, 01.00.04

jusst det exakt samma fenomen har jag stött på fler D-jet bilar lite halv knasigt visst,,,jag böt ut givarn så gick den klart bättre det kan oxå i ditt fall vara jord fel eller så är givarn trasig ,,,kontakten glapp innuti . det är ju så att D-jet bilarna eller rättare sagt bränsle systemet styrenheten allt börjar ta ut sin tand hur järna man än vill tro att ja men den gick ju si o så sisst det gör att man blir tokig mer eller mindre utan saken är att nu är komponenterna slitna motstånden i ECU tappar sina börvärden o s v .,,då stämmer inte det som va för snart 40 år sen.
450SLC 5.6 supercharged
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 2009-04-13, 00.20.47

Re: 300sel 3,5 w109

UNREAD_POSTav nsm » 2009-08-10, 14.03.06

jag har en 350 MBslc 75 och har problem med elförsörjning till tändspolen. vet ni nåt så hör av er. Jag har full manual till 350 1971-1980. kopior kan skickas. nsm-ab@telia.com.
nsm
 

Re: 300sel 3,5 w109

UNREAD_POSTav fullboost » 2011-01-21, 03.19.58

utveckla det där lite mer med ström försörjnings fel om du kan, för man har inte mer än dryga 9 volt till spolen ända gången spolen får eg direkt ström är då start motorn går igång för att ge mer ström till spolen är under startförloppet då för den är ju begrännsad med så kallade ballast motstånden blå och vit respektive 0.4 och 0.6 ohm man kallar det för **förbikopplings** motstånd oxå och faktum är att tändspolen får bara drygt 9 volt under körning inte 12.
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp
fullboost
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 2010-03-18, 02.53.15
Ort: Strängnäs


Återvänd till W 108/109

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster