In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Hejsan har någon av er gjort rostskyddsbehandling i hålrum o balkar.Finns det någon som har ett sprutschema eller liknande skiss där man ska och inte ska spruta.Dörrarna borrar ni eller finns det färdiga ingångar där ? Tips o trix mottages tacksamt mvh//J
Hej, självklart ska dörrarna sprutas och se till så det kommer rostskydd där clipsen sitter som håller den yttre dörrlisten, sen måste du självklart se till så att dräneringshålen inte blir igentäppta som Sylwe säger. Mvh Kalle
Medlem 2077
Mercedes Benz 240 D 3.0 1975 Audi 100 2.3 Quattro 1991
Ja dränering är ju A und O men när man sprutar dörrarna vart går ni in med munstycket finns det förborrade hål eller gå igenom dräneringshålen kanske eller i sista hand borra ett eget på rätt ställe och var är i så fall rätt ställe jag vill ju inte klä av dörrinredningen för att titta
Ja det har du ju rätt i det slog mig sen att jag gjorde ju så på PV:n för läänge sen när jag vart jag volvo biten Fanns på mekonomen att köpa i lösvikt tack för goda råd nu ska här rostskyddas. trevlig kväll på er //J