hocke62 skrev:Har nu varit o besiktigat igen med 50/50 bensin -etanol,o då låg värdena på 0,men bränsleförbrukningen e lika hög,har kollat efter luftmassemätarn,men verkar inte ha nån,kan inte hitta den iallafall,bränslefördelaren har jag inte kollat,men den går så jämnt o fint,kan ställa en femkrona på topplocket,har funderat på kallstarten,kan de va den som e trasig?Kan tilläga att den e svårstad varm.
sl500 skrev:hocke62 skrev:Har nu varit o besiktigat igen med 50/50 bensin -etanol,o då låg värdena på 0,men bränsleförbrukningen e lika hög,har kollat efter luftmassemätarn,men verkar inte ha nån,kan inte hitta den iallafall,bränslefördelaren har jag inte kollat,men den går så jämnt o fint,kan ställa en femkrona på topplocket,har funderat på kallstarten,kan de va den som e trasig?Kan tilläga att den e svårstad varm.
tror den sitter under luftrenaren alla har luftmengemätare.
sylwe
henrik69 skrev:Vilken lambdasond har du bytt till? Jag frestades av någon universal sond en gång i tiden till en 300. (Biltema, typ) det gick inte alls. Mercedes berättade att det var flera olika bara inom 300E modellen.
Felet så småningom, efter bytt sond, var ett pyttehål i ljuddämparen som varken syntes eller hördes, men som sög lite luft.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst