Hunddoktorn skrev:Jag har en R 129, 500 SL av 92 års modell och använder den som entusiast bil på somrarna och har en C 320 som bruksbil. Bolagen vill ju att bilen skall vara minst 20 år för att få en entusiast försäkring. Någon som känner till hur jag kan försäkra bilen till en vettig penning?
frpo skrev:Hunddoktorn skrev:Jag har en R 129, 500 SL av 92 års modell och använder den som entusiast bil på somrarna och har en C 320 som bruksbil. Bolagen vill ju att bilen skall vara minst 20 år för att få en entusiast försäkring. Någon som känner till hur jag kan försäkra bilen till en vettig penning?
Hej
bli medlem i svenska veteranbilklubbe (ca 350 årligt)och teckna en entusiastforsäkring gennom dem. jag har samme årsmodell 500 sl och har just fått faktura på sek 1670,- for en helforsäkring. det blir inte billigare.
Good luck
Frpo
sl500 skrev:vill bara tillägga läs igenom deras vilkor. kan bli skadelös.
jag har varit besiktningsma för MHRF.s försäkringar när jag var aktiv i mercedesklubben.
Fipo då kan du kanske här redogöra FÖR HUR du får nyttja din bil. vore jäkligt intressant
att höra om du har fått klart för vad som gäller.
Då jag var som mest aktiv åkte jag Pagoda men hade vanlig helförsäkring av en viss anlednig
den du pratar om gäller inte använda bilen hur som helst.. som sagt läs vilkoren.
sylwe
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster