av fullboost » 2010-08-05, 02.25.13
trimning är alltid skoj och intressant och framför allt ett modernt styrsystem som man kan mappa själv bränslekurva/tändkurvan fullt ut för att först då få möjlighet att kunna dra nytta av kamprofil, avgassystem, toppar = höjdkompression och så genom detta bättre VE genom motorn. vilket ger såklart bättre effekt och körbarhet framför allt. Personligen om man nu ska välja M100 skulle jag själv satsat på 6.9 motorn som är en klart bättre motor över lag vad gäller hela motorkonceptet. både som överladdning och sugtrim vet jag funkar riktigt bra vilket man själv väljer sen är en annan 5a. vill man så går det att haka på en dodge viper låda snudd på bolt on . visserligen sen är det inte mercas låda kan kanske kännas lite stukat. Men annars bygger man en adapterplatta och bultar ihop med en MB 5växlad låda då det är bara fantasin som sätter stop egentligen. konnceptet jag byggde va omslipad kamprofil aningen högre lyft och andra kamtider, höjd kompression 11.5 topparna lät jag vara som dem är men slipade ventilerna/säten i 3 vinkel slipning, byggde nytt avgas system med avstämda grenrör ett satans jobb o bök. 2.7mm gods. osv ett riktigt motorstyrsystem Autronic SM4 och ut med fördelarn. skillnaden va heltklart godkänt som sug motor och lämnade allt i utseende som orginal.
450SLC 5.6 dubbel turbo 803hp