av jorbra » 2008-07-16, 19.30.57
Hej
Gjorde det för 7-8 år sedan så då kunde jag det men om jag inte minns fel så sätter man in två stift (poppnit svetstråd) i hårdmetallbrickan. Sen vrider man nyckeln till radioläget elle lite längre för att trycka lös spärrarna som håller låscylindern/nyckeldelen ungefär samma funktion som med spärrarna till en äldre bilradio. Sen för att få lös resten tar man bort kåpan under rattstången där ska finnas ett stift någonstans kring tändningslåset som man trycker in för att kunna ta lös stången till rattlåset. Därefter ska det bara vara att demontera ett klammer håller tändningslåset runt stången tror jag med en 10 mm nyckel.
Låscylindern i dörren får man ta lös innerkädseln och skruva lös hantaget innifrån.Sen satt det väl en mutter från utsidan som håller låscylindern mot dörrplåten Jag har för mig att det finns ett hål i dörrgaveln när man öppnar dörren där man kunde föra in en mejdel för att släppa spärren som håller fast låscylindern ev behövde man ha i nyckeln. Minns inte exakt om jag skulle sätta mig vid dörren så kommer jag ihåg hur man gjorde