Problem

1982-1993

Problem

UNREAD_POSTav akevolvo740 » 2024-11-14, 05.25.22

Har fått problem med min Mercedes 190e 2.0 1985 mekanisk insprut helt plötsligt så blev den svårstartad får veva länge innan den går igång när den är startad så går den hur bra som helst har bytt en hel del saker på bilen jag har bytt tändstift kablar fördelarlock och rotor olja luft och oljefilter har även bytt alla dåliga vacuum slangar och nu har jag köpt ny tändspole men det blir ingen skillnad. Bilen tänder på första starten och stannar direkt sen får man veva länge flippa med gasen till slut startar den och går bra som helst jag hittar inga läckage heller och den är lika svår att starta varm som kall vill få ordning på bilen till vintern. Någon som har någon ide?
akevolvo740
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-02, 16.02.42
Ort: Usa

Re: Problem

UNREAD_POSTav AmeliaW109 » 2024-11-17, 21.25.02

Knepigt att den är lika svårstartad kall som varm, men två saker du kan kolla:

1) Kallstartventilen, den som ska ge en extra dusch bränsle under startförloppet
- Börja med att mäta om den får spänning, isåfall ta ur den och se om den öppnar vid spänning

2) Förkopplingsmotståndet till tändspolen, kolla att det blir kortslutet under startförloppet
- Enklast är att mäta spänningen på tändspolens pluspol (lågspänningssidan)
MBKS #3859, medlem här sedan 2015 men MB-entusiast sedan 1980-talet
W109 1968 Amelia (300SEL 6.3, Doktorns, Bronze Braun ??' mil)
W123 1982 Leo (240D, Bondens, Agavegrün 65' mil)
V126 1988 Stora Blå (560SEL, Skogsägarns, Dunkelblau 48' mil)
S124 1991 Eureka (300TE 4MATIC, Alpinistens, Almandinrot 30' mil)
S124 1996 Doris (E280T, Advokatens, Blauschwartz 42' mil)

Avyttrade MB:
S210 2001 Gröngölingen (E240T, rostig och opålitlig)
W124 1986 Grisbilen (300E, sliten Tysklandsimport)
Användarvisningsbild
AmeliaW109
 
Inlägg: 828
Blev medlem: 2015-11-05, 22.57.17
Ort: Ljusdal


Återvänd till W 201 190-klass

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster